Gemeente
Amsterdam

De Stem van Nieuw-West

Stemmen

Nog 47 dagen om te stemmen.

Toch een bus in de wijk Eendracht omdat....

Door Gerrit Rijneker
4 december 2017

Het wegbezuinigen van 3 bushaltes grote financiële gevolgen heeft door een aantal zeer dure andere gemeenteprojecten & de bewoners.

Het weghalen van 3 bushaltes/6 minuten kortere ritten van bus 21 komen mogelijk minimaal 2 gemeentelijke  projecten in de knel:
De tuinen van West. ( blz. 82 ~ kosten 40+ miljoen)
Sportpark Eendracht dat geloof zelfvoorzienend moet gaan worden. (Ook niet gratis?)
Beide zijn niet meer goed met het Openbaar vervoer te bereiken, met alle negatieve gevolgen van dien.
(naar mijn mening een dure gemeentelijke misser die alsnog rechtgezet zou moeten worden.)

De parkeerdruk is fors hoger aan het worden omdat men niet meer over het openbaar vervoer beschikken kan, gewoon omdat meer mensen nu auto's nemen.
Er was ooit al 1,1 parkeerplaats per woning gepland, en dat gaat nu óók fors mis.

Ik hoop dat ik voldoende stemmen van medebewoners krijg waardoor dit alsnog door het Algemeen Bestuur besproken kan worden.

Locatie

Argumenten

Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
Liesbeth Wit | 5 december 2017 20:52

Enne, het hoeft geen bus te zijn, er mag ook een tram doorgetrokken worden hoor. De 13 hebben we ook geen problemen mee. Of de 14, levert gelijk een win/win op, dan kan die ook blijven rijden. Of de eindhalte van de 21 naar onze wijk verplaatsen, mag ook. Of de 61 de lus laten rijden, is geen HOV lijn, dus kun je de 400 meter aanhouden. Mag ook de 80 zijn van Connexxion, je ziet, oplossingen genoeg om dit deel van Amsterdam weer van OV te kunnen voorzien zonder gezichtsverlies voor het GVB 🤔

Reageren
Elly van den Braak | 4 december 2017 22:54

Want ik kan niet tot de Aalbersestraat lopen daar ik slecht ter been ben

Reageren
Angelique Boonstra | 4 december 2017 23:28

De bus moet terug in de wijk omdat ik dit veiliger vind voor mijn kinderen.

Reageren
fenneke kroeze | 5 december 2017 06:43

door het weghalen van de bus uit deze wijk worden veel mensen geïsoleerd. De sportvelden liggen achterin en je krijgt zoveel jongelui door de buurt wat ook overlast bezorgd. Lopen is voor velen een euvel omdat het best een flinke tippel is. Boodschappen sjouwen van voor naar achter is een probleem, ben je afhankelijk van mensen die bereidt zijn je te helpen... Dus kortweg gezegd ....BUS TERUG !!!!

Reageren
Mary Elsthout | 4 december 2017 22:48

Ja natuurlijk ben ik hier voor. Het weghalen van de haltes die 'de lus' vormen is een grote ramp voor onze buurt, vooral voor mensen die oud of/en slecht ter been zijn, je moet nu een (vooral 's avonds) onprettig stil en guur stuk lopen van de bushalte op de Aalbersestraat naar je huis.
Voor bezoekers aan de Fruittuinen van West is het helemaal onbegonnen werk daar te komen met het OV.
Bovendien wordt er hierdoor meer gereden met auto's, wat het milieu niet ten goede komt!

Reageren
H. Krijgsman | 5 december 2017 17:11

Veiligheid, bereikbaarheid en binding. Het is toch belachelijk deze situatie! Ik sta regelmatig s morgens met 20 man op de halte. Is dat geen tijdverspilling? Visite ontvangen gaat niet meer. Mensen willen dat stuk niet lopen. Bewoners hebben extra auto aangeschaft... parkeerprobleem in de wijk. Zoveel dingen waar niet over is nagedacht door de geleerden. GVB als Stadsregio willen niet toegeven aan de situatie maar ondertussen rijden 2 bussen deels dezelfde route! Kan 1 de lus niet oppakken??

Reageren
Marjan Freriks | 5 december 2017 10:24

openbaar vervoer is belangrijk voor de leefbaarheid van een wijk.

Reageren
Sonja Mak | 5 december 2017 11:20

DE SLOGAN VAN DE GVB WAS TOCH GVB VERBINDT HEEL AMSTERDAM???

Reageren
Linda Grout | 5 december 2017 12:57

Ik ben voor, want ik ben meer als 2 jaar een ongelukgehad en het was voor mij niet haal baar om naar de andere bushaltes te lopen. Dus werd compleet geïsoleerd en ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die dat ook hebbben. En ook vind ik de jongeren die van de eendracht vereniging komen beter s’avonds de bus kunnen pakken dan hier nog laat door de buurt wandelen

Reageren
Brigitte Ruiter | 4 december 2017 23:54

Kort en bondig ik ben het geheel eens.

Reageren
MJ fleminks | 5 december 2017 01:03

hier kun je alleen maar voor stemmen

Reageren
Sonja Mak | 5 december 2017 11:18

Zeker als je tegen de sportvelden aan woont zoals ik, moet je al een kwartier lopen naar de eerste winkel, want die hebben we ook niet hier in de wijk. Als je dan je boodschappen hebt gehaald moet je ook nog eens zien terug te komen met al je spullen. Dat is bijna niet te doen voor je dagelijkse boodschappen! Dus is tegenwoordig al bijna noodzakelijk om hier een auto te bezitten. En dat terwijl Amsterdam graag ziet dat de Amsterdammers zoveel mogelijk gebruik maken van het openbaar vervoer!

Reageren
Ria van Leeuwen | 5 december 2017 23:05

Ik ben voor omdat de afstand vanaf de Aalbersestraat tot mijn huis in de Beelstraat of de Tuinen van West te ver is. De sportvelden liggen ook te ver en veel mensen komen nu met de auto ipv de bus. Onbegrijpelijk dat bus 21 weg is, mis deze nog elke dag. Ga nu veel meer met de auto, omdat ik het eind naar de bus niet kan lopen.

Reageren
Norinda Fennema | 6 december 2017 09:04

Wij in de Tuinen van West (natuur, recreatie, duurzaamheid) kunnen niet zonder goed openbaar vervoer!

Reageren
Joke Mannee | 6 december 2017 19:54

Ik in t donker een heel naargeestig, onbewaakt, stuk naar de bus moet lopen. Mijn vriendenkring, veelal slecht ter been, kan dit stuk niet lopen. Wat vind u van vereenzaming!

Reageren
Karen Rood | 7 december 2017 21:10

Bereikbaarheid, veiligheid zijn belangrijke punten. Ook voor de sportvelden, Fruittuinen van West, het Rijk van de Keizer.

Reageren
Wim Frijn | 8 december 2017 09:49

Als je ziet hoeveel mensen er dagelijks door de Gerda Brautigemstraat lopen naar de sportverenigingen in de Eendracht, kan ik me niet voorstellen waarom überhaupt de bus bij ons verdwijnen moest. Plus de sociale controle die ook verdwenen is vooral bij duisternis.!!!°

Reageren
Saschia Arisci | 8 december 2017 14:51

openbaar vervoer moet eer voor iedereen zijn!

Reageren
J.c. Angel | 7 december 2017 21:25

€40 miljoen voor de tuinen van wesst en dan bezuinigen op een stukje bus lijn .waardoor een groot deel van onze wijk en de sportvelden onberijkbaar zijn geworden .gewoon slecht bestuur jammer

Reageren
MARIJKE BOUQUET | 8 december 2017 19:02

Ik ben voor, omdat het toch te gek is dat er zoveel ouderen nu niet met de bus weg kunnen. Bus 21 was voor hen een lijntje naar plein 40-45 of de stad. Nu zitten ze thuis!!! Schandalig

Reageren
cherie shamier | 8 december 2017 20:08

Lopen naar de dichtsbijzijnde bushalte met mijn knie is niet meer te doen. Ik sluit mij helemaal aan bij alle reaktie's en hoop van ganser harte , dat er nu eens echt, echt naar ons wordt geluisterd en bus 21 of een andere vorm van openbaar vervoer weer bij ons terug komt.

Reageren
Norma Van Teeseling | 8 december 2017 20:41

onze wijk heeft gewoon een buslijn nodig. zowel voor de bewoners als voor de ondernemers en sportverenigingen. het is ook geen fijn stuk om ' s avonds te lopen.

Reageren
Bob Haeck | 9 december 2017 22:55

Naar mijn mening wordt een wijk inclusief de Tuinen van West en sportpark De Eendracht geisoleerd. Het is toch de verantwoording van de gemeente om de randgebieden van de stad bereikbaar te houden met openbaar vervoer.

Reageren
Thomas Doggenaar | 8 december 2017 23:55

want wanneer het regent en ik met Het OV naar school moet, ik door de afstand tussen mijn huis en de halte alsnog zeiknat ben.

Reageren
rinus depynus | 9 december 2017 08:44

een taxiritje naar de bushalte kost 8 euro, enkele reis!

Reageren
Jan van Zijp | 9 december 2017 09:31

het sportpark minder goed bereikbaar wordt met het OV

Reageren
Anke Thasing | 10 december 2017 21:34

Er hoort hier gewoon een bus. We wonen in een stad dacht ik en niet in een of andere uithoek van het land. Ik werk in zuid oost en ga dus niet meer met het openbaarvervoer maar met de auto! Ik vraag me af of dat de bedoeling is dat iedereen weer met de auto moet.

Reageren
jose Eggerding | 11 december 2017 19:00

Het is echt belachelijk dat er geen bus door de wijk gaat! Het zou fijn zijn als er ook eens wordt gedacht aan mensen die slecht ter been zijn. Juist met de sportvelden, de tuinen west is openbaar vervoer meer dan noodzakelijk.

Reageren
Carla Honigh | 11 december 2017 20:07

Door het weghalen van 3 bushaltes wordt de rijtijd met 6 minuten verkort. En wat gebeurt er nu? De bus stopt nu halverwege zijn route of vlak voor het eindpunt omdat hij anders te vroeg is bij zijn eindpunt. Waanzinnig toch! Gewoon de bus terug in de wijk met slechts 1 halte bij het Sportpark.
GVB verbindt Amsterdam.....

Reageren
F. v. Ballegoij | 20 december 2017 13:45

Goed openbaar-vervoer (OV) is ook aan de grenzen van de stad belangrijk voor de bereikbaarheid voor deze buurten; in ons geval Geuzenveld West buurt 10. De OV-lijnen zijn de levensaders van de gehele stad en moet niet uit bezuiniging worden ingekort (waar is het solidariteitsprincipe?). Bus 21 is bij ons belangrijk voor zelfredzaamheid, sociale contacten (bezoek met OV), voor de activiteiten Spark/ Tuinen van West etc. Ook druist dit in tegen het stimuleren van het OV; het autogebruik neemt toe!

Reageren
Jurgen van Geest | 13 december 2017 09:10

ik vind dat niet alleen naar financiele voordelen gekeken moet worden, maar ook de belangen van de bewoners. Dit wordt mijns inziens te weinig gedaan

Reageren
Trees Vogel | 13 december 2017 16:15

Ik woon hier 27jaar met veel plezier maar raak in een isolement , om dat wij moeilijk lopen ,en op
Leeftijd zijn lukt het ons niet meer om bij de bus te komen.Als het GVB nadenkt en hun hart op de goede plaats heeft was de bus al lang terug. Dus dit is jullie kans gvb! Geef ons onze vrijheid weer terug!!!!!


Reageren
Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.
Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
Nog geen argumenten tegen.
Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.