Gemeente
Amsterdam

De Stem van Nieuw-West

Dit voorstel is afgerond

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

Dit voorstel is uitgevoerd. Lees daar meer over op deze pagina.

Tram door Nieuw-West

Door Bette Van Diepen
3 december 2017
De Stem van Nieuw-West   |   7 maart 2018 13:32

Geachte mw. van Diepen,

Uw punt over de tramverbinding Nieuw-West heeft inmiddels meer dan 100 stemmen gekregen, gefeliciteerd! Dit betekent dat uw punt geagendeerd staat op de vergadering van het Algemeen Bestuur van woensdag 14 maart a.s.
Lukt het u om woensdag aanwezig te zijn om uw punt in te brengen en toe te lichten? Graag horen wij van u. Ik vind het prettig om van tevoren met u contact te hebben. Wat zijn uw contactgegevens? U mag mij ook bellen.  

Met vriendelijke groet,

Femke Schuddebeurs
Moderator Stem van Nieuw-West
06-43045805

Een tram verbinding van Nieuw Sloten /Osdorp, Geuzeveld/Slotermeer /Sloterdijk. Een tram gericht op Nieuw West dus en niet op het centrum.

Ik kwam met dit idee doordat ik bij een aantal kennissen merkte dat als ze voor werk of plezier naar Nieuw Sloten moesten vanuit Osdorp of Geuzeveld / Slotermeer met slecht weer de auto moesten pakken. OV verbindingen duurde erg lang, dan maar met de auto. Zonde en slecht voor het milieu. Toen viel me ook op dat alle tramlijnen naar het centrum gericht zijn. Ook jammer. De verbindingen die er nu zijn, zijn gericht om uit Nieuw West te gaan, naar het centrum. Met deze nieuwe tramlijn creëer je leefbaarheid en verbinding tussen de wijken. Zo stimuleer je bewoners hen vertier in Nieuw West te zoeken en niet daarbuiten. Er rijdt al wel 1 bus (69) met ongeveer deze route. Maar ten eerst is deze vaak erg druk. Ten tweede is mijn voorstel om de tram dieper in Osdorp en Geuzeveld / Slotermeer te laten rijden. En alles uiteraard ook zodat bewoners van Nieuw West vaker hun auto laten staan.

Locatie

“Heb jij een goed voorstel?” Stuur je plan in!

Argumenten

Argumenten voor

Norinda Fennema | 6 december 2017 09:10

Goed voor de buurt en goed voor het milieu!

Kim Tas | 3 december 2017 17:48

Ik vind dit een SUPER goed idee! Nooit meer zo lang bezig om alleen maar van sloten naar geuzeveld te gaan. Plus het maakt mogelijk de andere stadsdelen iets aantrekkelijker weer om te bezoeken zoals osdorp. Nu doe ik alles met de scootee of een car2go omdat dit me gewoon ontzettend veel tijd kost.

Daenne Sinkeler | 27 december 2017 18:21

Zou heel fijn zijn als er wordt geïnvesteerd wordt in goede OV verbindingen in Nieuw-West. NU wordt alleen alles weggehaald. Vooral wijk 10 in geuzenveld wordt getroffen. Bus 21 is al weg en lijn 69 verdwijnt ook uiteindelijk. Een tram, lijn 14 al behouden, tram 7 doortrekken en buslijnen behouden of terug brengen. Of een hele nieuwe busverbinding. Misschien ben je niet ergens sneller maar kom je er wel zonder al te veel gedoe.

I. van Lier | 4 december 2017 18:13

Ik woon bij eindpunt lijn 1.Lijkt mooi, maar zelfs naar het Sloterparkbad duurt minstens n half uur met OV. Je moet eerst naar Meer en Vaart of zelfs Lelylaan. Laat staan als je nog verder Nieuw-West in wilt.Er is n stukje Ookmeerweg waar helemaal geen OV is.Het lijkt mij ideaal als tram 7 doorgetrokken zou worden.Dat is ook meteen een goede verbinding naar Oud-West.Of anders n bus om dat stuk Ookmeerweg op te vangen. We zitten nu in n verdomhoek.Ook gunstig voor bezoek MeetInn.

I. van Lier | 4 december 2017 18:21

In de route (in het onderwerp) wordt de Aker overigens weer overgeslagen, behalve misschien het eerste stukje in de buurt van Tuincentrum Osdorp. Net als in de eventuele plannen voor een Oost-West metrolijn of metrolijn naar Schiphol. Dus misschien moet het onderwerp breder getrokken worden.

V Stonner | 11 februari 2018 11:11

Het verbinden van Nieuw Sloten/Osdorp /Geuzenveld bevordeert het gevoel van één Nieuw West

Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.

Argumenten tegen

Ilker Delener | 3 december 2017 17:39

Ik ben tegen omdat de prijs van OV eerst omlaag moet. Een klein auto is op dit moment goedkoper.

W. Bij | 10 december 2017 06:44

Een rechtsreekse verbinding tussen de tuinsteden is een prima idee. Echter, door de grote afstanden zijn er relatief hoge kosten en weinig inkomsten per rit. Als je kijkt hoe weinig mensen er nu in de bussen zitten (zelfs in de ochtendspits), dan lijkt me zo'n booglijn geen haalbare kaart. Zelfs de Go-Go heeft het niet gehaald.
http://www.ecomobiel.nl/nieuws/item/items/flexibel-ov-in-amsterdam-nieuw-west/
De oude binnenstad zijn trams en bussen goed bezet; in buitenwijken rijden ze vaak leeg.

Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.